El Sol y Sombra
Ja estem acabant de preparar l'exposició anual que enguany dediquem al Sol y Sombra, un bar emblemàtic, situat a la cruïlla de la Gran Via amb el carrer Marina. A la mostra recollirem la seva història a través dels records i les fotografies de les famílies que el van regentar i que ens han ajudat en la seva preparació.
Us fem un petit avançament:
"A la segona dècada del s. XX , Ramón Segalés va muntar un quiosc de menjars i begudes a la cantonada del carrer Marina i Gran Via.
Amb la inauguració de la plaça Sport, més tard convertida en la plaça de toros Monumental, l'afluència de públic es va multiplicar i, a poc a poc, l'empresari va anar comprant les parcel·les adjacents i va fer construir l'edifici que encara avui podem veure.
El Sol y Sombra es va convertir en un referent al barri. El bar, que estava molt concorregut els dies de "corrida", també tenia penyes taurines com la del Joaquin Bernardó.
Disposava d'un frontó i d'una terrassa on se celebraven balls i revetlles i, fins i tot als anys 60, a l'estiu, s'hi organitzaven sessions de "cinema a la fresca", ja amb la direcció d'en Joan Barba.
El local va acabar tancant a finals dels anys 70.
Avui, només és un molt bon record per al veïnat del barri i l'arxiu en vol recuperar la memòria per a tothom sobretot per les generacions més joves que no el van arribar a conèixer".
La mostra s'inaugurarà el dijous 5 de juny a les 19:30h a la sala d'exposicions Centre
Cívic Ateneu Fort Pienc.
Si teniu fotografies o material referent al Sol y Sombra ens podem escriure al correu: ahfortpienc@gmail.com
Us esperem!!