Participant en la "IV Jornada de Recerca Històrica dels barris" organitzada per Arxiu Municipal de Barcelona
IV Jornada de Recerca Històrica dels barris
El passat dissabte 30 de setembre l'arxiu va tornar a participar en la "IV Jornada de Recerca Històrica dels barris" que de forma bianual organitza Arxiu Municipal de Barcelona, amb la col·laboració de l'Institut Ramon Muntaner i la Coordinadora de Centres de Parla Catalana, a la sala Moragues del Born Centre de Cultura i Memòria.
Sota el títol "Barcelona en transformació. Camins de terra, aigua i ferro al Pla" ens van aplegar més d'un centenar de persones vinculades amb arxius, centres d'estudis i tallers d'història de la ciutat per parlar del territori del Pla de Barcelona i de com aquest va patir i segueix patint l'impacte de les infraestructures del transport i dels recursos hídrics.
Es va parlar dels antics camins, de com el ferrocarril va modificar l'entorn, però també de l'aigua: torrents, fonts, rieres i també del Rec Comtal un canal mil·lenari que durant molts segles va regar i abastir d'aigua gairebé tot el Pla de Barcelona.
En aquesta edició també va participar el Centre d'estudis Comarcals del Baix Llobregat que ens va parlar del menys conegut "Canal de la Infanta" i que encara avui passa per Molins de Rei, la Creu d'Olèrdola, Sant Feliu, Sant Joan Despí, Cornella, l'Hospitalet, Sants, la Bordeta i desemboca a la Marina de Sants.
És el primer cop que participa un centre d'estudis de fora de Barcelona i recull la proposta que es va fer en l'última edició, de 2021, d'obrir la jornada a altres grups d'estudi de l'àrea Metropolitana atès que compartim moltes coses.
La trobada, com sempre, va ser molt interessant i ens va permetre seguir la trajectòria d'altres centres i posar-nos al dia de les diverses investigacions que estan fent en temes molt diversos.